30 DNI DO ZDROWEGO ŻYCIA DZIEŃ 7 i 8

MÓJ SPOSÓB NA ŻYCIE, ZDROWIE I WITALNOŚĆ KAŻDEGO DNIA

#30DniDoZdrowegoZycia

Niedziela. Czas relaksu.

8:30 – woda z cytryną i herbatka ziołowa Arbonne.

9:00 – jajecznica z cebulą i i papryką: zieloną, żółtą i czerwoną + mała kawka z cykorii

12:00 – shake: Tym razem zrobiłam omleta, ponieważ wyjątkowo dzisiaj ciągnęło mnie na słodkie. Omlet polałam niewielką ilością syropu klonowego. Pycha. Przepis znajdziesz w jednym z poprzednich postów z tej serii.

15:00 – zupka z wczoraj

18:00 – shake: sam proszek z wodą czyli dwie miarki shake proteinowego + 270 ml. wody.

Moja energia i wydajność jest na prawdę na wysokim poziomie. Bardzo się z tego powodu cieszę. Waga przesunęła się o 1 kg w dół. Podejrzewam, że zeszła woda z organizmu. Dla każdego to będzie inna waga. Ja zaczęłam ważąc 57 kg teraz ważę niecałe 56 kg. To tylko tydzień oczyszczania, a spadek wagi jest dla mnie  skutkiem ubocznym, ponieważ mój cel leży gdzie indziej. Robię oczyszczanie, żeby mieć wigor i chęć do życia, bo byłam bardzo ospała i tzw. nieruchawa. Od dzisiaj dołączam delikatny ruch, czyli stretching i spacer szybkim krokiem. Jestem zwolennikiem małych kroków i wytrwałości.

Do południa niedziela była leniwa, choć, po obiedzie wypiłam fizz Stick’a i dostałam kopa do działania. Przygotowałam pyszności na poniedziałek, wyprasowałam stertę ubrań dla trójki dzieci na rano do szkoły. Czasem się zastanawiam jak ja to wszystko ogarniam. W poniedziałek jestem cały dzień poza domem. Pokażę Ci jak się do tego przygotowałam. Musiałam zaplanować wszystkie posiłki dzień wcześniej.

Zupa kalafiorowa:

– bulion
– 2 marchewki
– 5 cm pora- pokrojonego w kostkę
– 1 pietruszka- zetrzeć na tarce
– kawałek selera
– ½ kalafiora
– ½ batata
– przyprawy do smaku + świeży koperek
– garść brązowego ryżu (ugotuj osobno – długo się gotuje)

Pasta z dyni:

– 1 mała dynia w skórce
– 2 pomidory
– 4 marchewki
– przyprawy: cynamon, imbir, papryka czerwona w proszku, sól, szczypta kurkumy.

Dynię umyć, przekroić na 4 części i położyć na blaszce. Pomidory umyć, naciąć na krzyż, marchewkę obrać i wszystko wyłożyć na blachę. Wszystko posmarować delikatnie olejem kokosowym. Piec w temperaturze 200* przez 40 min. Wyjąć, ostudzić. Z dyni i pomidora ściągnąć skórkę. Wszystko razem zblendować i doprawić. Dodać pokrojoną drobno pietruszkę i wymieszać. Można jeść na przykład jako przekąskę z selerem naciowym.

        

Barszcz czerwony kiszony:

Przepis znajdziesz w internecie. Mój barszcz będzie zdatny do wypicia w trzecim tygodniu oczyszczania.

Dzisiaj dołączam do swojego programu ważny produkt, który ma oczyścić jelita. Napiszę o nim więcej w kolejnym poście.

 


Z okazji weekendu dość obszerny wywód o starzeniu się skóry

Na proces starzenia się skóry mają wpływ czynniki: biologiczne (wewnętrzne) i środowiskowe (zewnętrzne). Zdrowe odżywianie i skuteczna pielęgnacja wspomagają skórę w minimalizowaniu wpływu tych czynników.

Między 20 a 80 rokiem życia produkcja kolagenu i elastyny spowalnia o 65%. Po 20 roku życia każdego roku produkcja kolagenu spowalnia się o dodatkowy 1%. Co 10 lat grubość skóry zmniejsza się o 6%. Słońce powoduje powstawanie od 90 do 95% zmarszczek, linii oraz brązowych, czerwonych i białych przebarwień na skórze. Skóra znacznie wolniej zastępuje stare komórki nowymi, a jej powierzchnia nie regeneruje się już tak szybko.

Powtarzająca się mimika twarzy, jak marszczenie brwi, mrużenie oczu, napinanie mięśni wokół oczu kiedy malujemy rzęsy (codzienna czynność), a także palenie papierosów mogą powodować trwałe zmarszczki. Menopauza może zmniejszyć poziom kolagenu o 30% i znacząco zwiększyć suchość skóry. Działanie siły grawitacji oraz zmniejszenie produkcji kolagenu i elastyny może doprowadzić do opadania skóry.

Czynniki biologiczne stanowi 10% widocznych oznak starzenia się skóry.

Czynniki środowiskowe obejmują okoliczności zewnętrzne, jak palenie papierosów, nadmierne spożywanie alkoholu oraz nieodpowiednia dieta, które mogą wywołać widoczne oznaki starzenia się skóry, takie jak zmarszczki, opadanie skóry, odbarwienia, plamki o różnej barwie, cienka skóra, pajęczynowate linie.

Wolne rodniki powstają w wyniku działania promieniowania UV, zanieczyszczenia środowiska, stresu, palenia papierosów i naturalnych procesów metabolicznych. Przynoszą zmiany wywołujące zmniejszenie jędrności skóry (kolagen) i jej elastyczności (elastyna).

•Dlaczego skóra się starzeje? Odpowiedź znajdziesz klikając w link•

 

•KILKA WSKAZÓWEK, KTÓRE MOGĄ WSPOMÓC MŁODY WYGLĄD SKÓRY I  ZDROWIE.•

  • •Dodaj do diety błonnik. Ten cenny składnik wspomaga trawienie i przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania przewodu pokarmowego.
  • Rozważ możliwość przyjmowania kwasów tłuszczowych omega-3 w postaci suplementu. Może przyczynić się on do wyrównania poziomu podstawowych kwasów tłuszczowych w Twojej diecie.
  • Pij dużą ilość płynów ok. 2 litry dziennie (herbatki ziołowe, woda, domowe izotoniki)
  • Spożywaj produkty zawierające nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-3 i omega-6): oliwa z oliwek, olej kokosowy, awokado, orzechy oraz nasiona. Badania pokazują, że większość ludzi nie spożywa wystarczającej ilości kwasów tłuszczowych. Ich niedobór wpływa również na upośledzenie odporności, procesów myślenia, może powodować bezsenność, osłabienie, przygnębienie.
  • Ogranicz spożycie tłuszczów typu trans i tłuszczów nasyconych: mogą one negatywnie wpłynąć na działanie układu naczyniowego, co z kolei może oddziaływać na inne części ciała, takie jak skóra.

Przy stale powiększającej się wiedzy na temat znaczenia, jakie ma zdrowie układu pokarmowego, zaczniesz  rozumieć związek pomiędzy jelitami a skórą. Jak ważną rolę wspierającą tworzą te dwa organy jelita i skóra. Jedno chroni od wewnątrz, a drugie od zewnątrz. To doskonale zbudowana machina. Nie lekceważ tej wiedzy.

Arbonne wychodzi  naprzeciw Twojej skórze. To swoistego rodzaju hybryda. To marka, która jak żadna firma dotąd promuje zdrowy styl życia. Opiera swoje działania o trzy filary: zdrowie od wewnątrz, biała kosmetyka pielęgnacyjna i zdrowy wegański makijaż, który jednocześnie pielęgnuje.

Arbonne może sprawić, że zdrowy styl życia stanie się bardzo prosty. Wszystkie informacje możesz zaczerpnąć u konsultanta, którym jestem ja i wiele osób w Polsce.

 


Jeśli chcesz wiedzieć więcej lub dołączyć do programu, a może pracować z nami i zostać konsultantem skontaktuj się ze mną 

WIĘCEJ INFORMACJI:


Katarzyna Sporysz

Konsultant Przedsiębiorca Arbonne

Kosmetyczka/ wizażystka/masażystka

Trener fitness twarzy