30 DNI DO ZDROWEGO ŻYCIA DZIEŃ 6

MÓJ SPOSÓB NA ŻYCIE, ZDROWIE I WITALNOŚĆ KAŻDEGO DNIA

#30DniDoZdrowegoZycia

Dzisiejszy dzień mnie zaskoczył. Takiego powera dawno nie miałam. Rano kolejny dzień wyskoczyłam z łóżka jak skowronek. Zanim rodzinka wstała ogarnęłam pranie, zmywarkę, posprzątałam dom.

7:00 – woda z cytryną

9:00 – śniadanie: jajecznica z dodatkiem cebuli, papryki zielonej i pieczarek. Pomidor. Kawa z cykorii. Zauważyłam, że nie muszę już słodzić tyle co zazwyczaj. Zazwyczaj słodziłam kawę ksylitolem 2 płaskie łyżeczki. Dzisiaj okazało się, że jedna łyżeczka jest wystarczająca. To miłe.

  

12:00 -shake. Będzie monotonnie, ponieważ jakoś lubię te zielone shake’i.

Przepis:

– dwie miarki proszku proteinowego Arbonne. Ja lubię waniliowy kod.#2979. Mamy jeszcze czekoladowy kod.#2957 .
– jedna miarka błonnika Arbonne w proszku kod. #2075
– garść jarmużu
– garść szpinaku
– odrobinę mięty jeśli lubisz
– zielone jabłko
– 270 ml. wody lub mleka kokosowego. Ja piję z wodą.
– ziarna: chia 1 łyżeczka, słonecznik, dynia, siemię lniane po jednej łyżeczce. Garść orzechów.

16:00 – trochę przesunęłam obiad, ponieważ byłam na spotkaniu biznesowym. Kocham zupy, jestem wręcz fanatyczką zup, dlatego w moich 30 dniach do zdrowego życia znajdziesz na nie sporo przepisów. Dodatkowo zjadłam mały kawałek piersi z indyka upieczony z ziołami w piekarniku oraz gotowaną kapustę kiszoną zagęszczona mąka grochową. Mniam.

  

Przepis na zupę:

– 1 litr bulionu warzywnego
– 1 kg dyni ze skórką
– 2-3 marchewki
– 10 gram kaszy, ja dodałam biała gryczaną
– ½ czerwonej papryki
– 2 duże liście jarmużu
– 2 listki laurowe
– 4 ziela angielskie
– 2 ząbki czosnku
– świeże lub suszone chili
– ¼ łyżeczki kurkumy
– świeży koperek
– sól do smaku

Do bulionu dodaj marchew, ziele angielskie, liść laurowy. Kaszę przepłukaj na sicie i dodaj do zupy. Gotuj 15 min. Dodaj oczyszczona i utarta na grubych oczkach dynię, pokrojona paprykę, chli, kurkumę oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Gotuj 3-4 minuty. Dodaj umyty pokrojony na drobne części jarmuż oraz posiekany koperek. Zupę ugotuj i dopraw do smaku

Przepis na kapustę:

Kapustę możesz opłukać. Ja osobiście lubię kwaśną więc jej nie płuczę. Zalej niewielką ilością wody, na ok. 1 cm. nad kapustę. Obierz dwie niewielkie marchewki, zetrzyj na grubych oczkach tarki i dodaj do kapusty. Zagotuj. Jedną cebulę pokrój w kostkę, podsmaż na oleju kokosowym, pod koniec smażenia dodaj świeży koperek (lub suszony, jeśli nie masz świeżego) i dodaj do kapusty. Gotuj z przyprawami: liść laurowy, ziele angielskie, kminek, sól. Gotuj do miękkości. Na końcu rozmieszaj dwie łyżki mąki z grochu z niewielką ilością wody i zagęść kapustę.

19:00 – shake zielony z proszkiem proteinowym Arbonne

Pomiędzy posiłkami tradycyjnie: woda, herbatka ziołowa Arbonne, czystek, Fizz stick Arbonne.

Przepis na izotonik, gdyby woda przestała Ci smakować:

– litr wody
– szczypta soli
– pokrojona w plastry sparzona wrzątkiem cytryna lub pomarańcza
– łyżeczka miodu

Smacznego! 🙂

Do jutra…

 


O co tyle białka?

Cząsteczki białka są zbudowane z bardzo zróżnicowanych struktur proteinowych. Struktury te zbudowane są z 21 różnych aminokwasów. Po rozdrobnieniu w ustach białko trafia do przełyku, następnie ląduje w żołądku, gdzie trawi je silnie żrąco działająca substancja czyli sok żołądkowy. Następnie po wstępnym rozpuszczeniu, trawi je enzym zwany pepsyną. Pepsyna dzieli łańcuchy białkowe na krótsze odcinki. Dalsze trawienie następuje w jelicie cienkim. Masa pokarmowa zostaje spryskana sokiem trzustkowym, który wraz z enzymami trawiennymi szatkuje białka na coraz mniejsze elementy. Proces ten trwa do uzyskania pojedynczych aminokwasów, z których zbudowane są wszystkie białka. Aminokwasy trafiają do krwi.

Część z tych protein dociera do skóry, gdzie z ich wykorzystaniem tworzone są nowe, złożone struktury białkowe, zasilające barierę naszej skóry. Proteiny są bardzo ważne, dlatego o nich piszę. Za pomocą protein budowane są keratyny, potrzebne do budowania szkieletu komórkowego. Potrzebne są również do procesów metabolicznych w komórkach, do tworzenia tkanki łącznej i podporowej na każdym poziomie skóry. Dlatego już wiesz, dlaczego odpowiednie odżywianie wspomaga kondycję naszej skóry i jest dla niej kluczowym rozwiązaniem, kiedy następują zaburzenia skórne.

Białka są też niezbędne dla układu odpornościowego skóry oraz do tworzenia neuroprzekaźników i hormonów. Neuroprzekaźnik to związek chemiczny, którego cząsteczki przenoszą sygnały między neuronami (komórkami nerwowymi).

Aminokwasy, z których zbudowane są białka, w razie potrzeby można przekształcić w glukozę, są też prekursorami hormonów tkankowych takich jak histamina oraz neuroprzekaźników, bez których skóra nie może czuć dotyku, świądu ani wysyłać do mózgu informacji na ten temat.

Ten fragment wpisu oparłam o książkę “Skóra fascynująca historia” Dr.med. Yael Adler. Jestem zafascynowana językiem, którym autorka przekazuje tak trudne do zrozumienia zagadnienia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat skóry i właściwego podejścia do dbania o nią, zachęcam Cię do jej lektury.

Większość ludzi wie, że mięso jest źródłem białka, ale niewiele osób zdaje sobie sprawę, że białko zawarte jest również w wielu roślinach, jak:  brązowy ryż, żurawina, w algach – chlorelli, w nasionach – chia, siemię lniane, konopie siewne. Najbogatszym źródłem białka są rośliny strączkowe, jak: groszek, fasola czerwona, ciecierzyca, groch cukrowy.

ZALETY BIAŁKA WEGAŃSKIEGO:
– organizm trawi białko roślinne dużo łatwiej niż białko pochodzące z mięsa
– białko z groszku i ryżu, nie jest powszechnym alergenem, jak soja

ŹRÓDŁA BIAŁKA WEGAŃSKIEGO  w programie 30 Dni Do Zdrowego Życia:
shake zastępujący posiłek lub shake proteinowy w proszku z kolekcji Arbonne Essentials
batonik odżywczy z witaminami i minerałami z kolekcji Arbonne Essentals
– rośliny strączkowe: groszek, fasola czerwona i pinto.
– orzechy i nasiona- migdały, orzechy nerkowca, pestki dyni, nasiona konopne, sezam
– algi – chlorella, spirulina (niebiesko-zielone algi bogate w substancje odżywcze) są np. w Greens Balance.

 


Jeśli chcesz wiedzieć więcej lub dołączyć do programu, a może pracować z nami i zostać konsultantem skontaktuj się ze mną 

WIĘCEJ INFORMACJI:


Katarzyna Sporysz

Konsultant Przedsiębiorca Arbonne

Kosmetyczka/ wizażystka/masażystka

Trener fitness twarzy