30 DNI DO ZDROWEGO ŻYCIA DZIEŃ 3

MÓJ SPOSÓB NA ŻYCIE, ZDROWIE I WITALNOŚĆ KAŻDEGO DNIA.

DZIEŃ 3
#30dnidozdrowegozycia

Poranek rozpoczął się dosyć energicznie. Wstałam pełna zapału do eksplorowania dnia kolejnego.

7:00 – szklanka wody z cytryną + kilka łyków wody spod ogórków. Ahhh… mówię Wam, pycha, szczególnie kiedy shake’i  dają raczej słodki posmak. Pomyślałam sobie też, że nie będę mogła zjeść obiadu o wyznaczonej godzinie więc moje menu wyglądało dzisiaj tak:

9:00 – dwa jajka ugotowane na twardo + pomidory osypane czarnuszką. Znacie tą przyprawę? Nasiona czarnuszki są czarne, jak sama nazwa wskazuje. Ja wrzucam je do młynka, mielę i posypuję potrawy zamiast pieprzu. Nasiona czarnuszki są pomocne przy nadciśnieniu i wrzodach żołądka. Wspomagają walkę z trądzikiem. Chronią wątrobę i nerki przed toksycznym działaniem związków chemicznych i leków.

Ciekawostka: z przeprowadzonych przez naukowców badan wynika, że zawarte w czarnuszce związki mają potencjalne działanie antynowotworowe. Przyczyniały się one do niszczenia i/lub zahamowania wzrostu komórek wielu form raka.

12.00 shake proteinowy z dodatkiem jarmużu, błonnika i szpinaku, który wypiłam na spotkaniu. Nie wiem czemu zrobiłam zdjęcie z dynią, skoro dyni nie ma w shake’u, ale powiedzmy, że ładnie wyglądały zestawione kolory.

15.00 – moja ciepła, wspaniała zupa z czerwonej soczewicy oraz zielony koktajl warzywny.

Przepis na zupę:

– 1 szklanka suchej czerwonej soczewicy
– 1 litr bulionu warzywnego
– 1 czerwona papryka
– 2 duże pomidory
– 1 strąk papryki chili (ja dodałam chili w proszku)
– 150g fasoli szparagowej (ja pominęłam ten składnik)
– 2 marchewki
– 2 czerwone cebule
– 3 ząbki czosnku
– 2 łyżki oleju kokosowego
– przyprawy: sól, papryka słodka w proszku, kurkuma

Sposób przygotowania:
W garnku na oleju kokosowym podsmaż posiekaną cebulę, czosnek oraz chili. Dodaj bulion warzywny, pokrojoną w plastry marchewkę oraz przepłukane ziarna soczewicy. Gotuj ok. 10 min. Po tym czasie dodaj pozostałe składniki: pokrojoną w kostkę paprykę, pomidory i fasolkę. Dopraw solą, ostrą i słodka papryką oraz kurkumą (ok. ½ łyżeczki). Zupę gotuj jeszcze przez 12-15 min. Możesz posypać posiekaną natką z pietruszki.

 

Przepis na koktajl warzywny:

– garść  świeżej natki z pietruszki
– 2 garści jarmużu
– 2 garści szpinaku
– jedno zielone jabłko
– ½ pomarańczy

Wszystkie składniki wrzuciłam do wyciskarki ślimakowej.

Dzisiaj pewnie pomyślicie, że byłam na zakupach. I nie pomylicie się tak myśląc.

18:00 – shake proteinowy Arbonne z warzywami (jarmuż, marchewka, ziarna słonecznika, siemię lniane, ziarna dyni i nasiona chia).

Pomiędzy posiłkami oczywiście piłam herbatkę ziołową Arbonne, która pięknie oczyszcza. Parzyłam czystek oraz babkę lancetowatą.

Po obiedzie jeden Fizz Sticks- energetyk i woda. Woda w maksymalnych ilościach. Woda pomaga  produktom Arbonne i pożywieniu oczyścić  organizm z toksyn.

A jak samopoczucie?

Nadal utrzymywały się nudności i zawroty głowy. Duży spadek koncentracji.  Trochę to było męczące. Ale wiecie co? Moje koleżanki miały przy tym również bóle głowy, a ja nie i za to jestem wdzięczna. To co jeszcze się pojawiło ciekawego: byłam maksymalnie wyczulona na wszelkie zapachy, tak jakbym czuła ze zdwojona siłą i to nie było fajne. Czułam się jak kobieta w ciąży w pierwszych trzech miesiącach, he he. To co jeszcze jest ciekawe, wieczorami mam wrażenie, że boli mnie gardło, tak jak przed jakąś infekcją, a w dzień się to wycisza. Ten objaw pojawia mi się codziennie. Podobno ten trudniejszy czas trwa ok. 7 dni. Czuję jednak dużą różnicę w porannym wstawaniu. Łatwo się budzę przed budzikiem.

Do zobaczenia jutro

A na deser porozmawiajmy o glutenie

Gluten to drażliwy temat dla wielu. Tak jak w poprzednim poście pisałam o podzielonych zdaniach co do spożycia mleka, tak dzisiaj napiszę kilka słów o glutenie.

Wiemy nie od dziś, że nadmiar białej mąki w pożywieniu sprzyja tyciu, alergiom oraz chorobom skórnym. Blisko 90% ludzi nie ma problemu z przyswajaniem glutenu, problem leży w zupełnie innym miejscu, o czym za chwilę.

Dlaczego po spożyciu mąki tyjesz? Ponieważ mąka pszenna i w ogóle mąki są poddawane przemysłowej obróbce, błyskawicznie podnosząc poziom insuliny w organizmie, co z kolei prowadzi do obniżenia poziomu cukru, a tym samym do pojawienia się uczucia głodu.

Żywność bezglutenowa oraz dieta niskowęglowodanowa są naprawdę uzasadnione tylko w nielicznych przypadkach, czyli u osób cierpiących na celiakię.

U większości osób rzeczywista lub domniemana nietolerancja pokarmowa nie jest reakcją na gluten, lecz na to, że w procesie produkcji białej mąki ziarna pszenicy pozbawia się większości cennych mikroskładników, oczyszczając je z całej otoczki, zasobnej w witaminy i substancje balastowe. Ponadto współcześnie hodowana pszenica jest modyfikowana pod kątem większej wydajności upraw, przez co jej spożywanie może pociągać za sobą niepożądane reakcje ze strony układu odpornościowego.

Dlatego jak we wszystkim, wskazana jest równowaga. Doczytaj, zainteresuj się. Doświadcz osobiście. Wyraź opinię.

Produkty Arbonne są przyjazne dla osób z celiakią.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Moja wiedza oparta jest częściowo o książkę “Skóra fascynująca historia” Dr. Med. Yael Adler oraz osobiste przygotowanie zawodowe.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej lub dołączyć do programu, a może pracować z nami i zostać konsultantem skontaktuj się ze mną 

WIĘCEJ INFORMACJI:


Katarzyna Sporysz

Konsultant Przedsiębiorca Arbonne

Kosmetyczka/ wizażystka/masażystka

Trener fitness twarzy